Kamek sayang kitak juak ohh! Hahaa

Hi ya'll !
Lets talk in malay.
Lama sik kaka bahasa melayu tek!
Eh eh, sarawak style pulak! Haha
Okay, anda sehat? Alhamdulillah baguslah.
Saya disini sekejap sehat sekejap sakit.
Al maklumlah kerja kuat.
Makin nak tukar company ni makin banyak pula cabaran.
Rakan sekerja selalu panggil saya bodoh,
Sebab buat kerja macam orang gila.
Tapi bagi saya, kerja satu ibadah.
Sudah lah kau semayang taknak takkan ibadah pun taknak buat.
Kumpul lah pahala sikit hoyy!
Hari ini satu hari saya tak berpeluang menjual bakat memujuk customer,
Semata mata sebab kena menghadap kotak,skaf,keyfob,jacket
Yang baru sampai hari ni.
Haihh~ selalu hantar stock time orang nak cuti.
So nak taknak i have to do it.
Takkan nak harapkan orang lain buat kerja saya kan?
Semua orang ada kerja masing masing.
Ohya! Selain menjadi sales associate (bukan promoter okay!),
Kami jugak diberi tugas untuk handle barang barang.
I am person in charge for
1) keyfob / keychain
2) jacket / apparel
3) hat
4) scraft
5) art of living for mens

Yes, saya adalah person in charge untuk semua tu.
Saya seorang. Diulangi. SEORANG!
So takde siapa yang tau bagaimana saya handle barang barang saya,
Sangat sangat penat okay buat semua ni.
Receive stock dari kotak, lekat price tag,
Double check quantity and price,
Asingkan item for display and stock,
Sangat mencabar keimanan.
But i am happy doing my things.
At least tak payah nak dengar fitnah/gosip.
Kita buat hal kita je.
Blog ni dah buruk dah.
Sorry ya! Saya belum ada masa untuk mengecheck
Mana mana background blog lagi.
Almost puasa dah kan? Hehee.
Saya belum sempat ganti puasa lagi. Ayo tatayokkk!
Probably next week i will.
I better sleep now.
Mata sangat kuyu dan hodoh ni..
Goodnite kitak kitak semua!
Kamek sayang kitakkk!

No comments:

Post a Comment

Excited

Hello. It's February huh? i wont say it's fast or slow cause i felt my time kinda freeze. The only thing that makes me realize that ...