Go away

Amirul zariq,
Maafkan aku.
Persahabatan kita sampai sini.
Aku pendendam. Ya,
Betul cakap kau.
After 20 years, baru aku sedar.
Dalam diri aku,
Ada sifat pendendam ini.
Bukan sebab shahriman aku jadi macam ni,
Itu bukan kali pertama kau buat aku kecewa,
Tapi yang pasti, kes shahriman adalah yang terakhir.

Kau kata aku berubah.
Mungkin betul.
Masa mematangkan aku.
Aku dah nampak siapa kawan sebenar.
No one.
Diri aku, sepi aku,
Adalah kawan terbaik aku.
Aku tak perlukan sesiapa.
Aku dah penat dikhianati.
Cukuplah.

Aku harap bila tiba masa,
Kau dalam situasi aku,
Kau akan faham kenapa aku
Berubah sampai macam ni.
Masa, persekitaran, manusia
Faktor kenapa aku berubah.

Kak sri once told me,
"dilla, stop being like this,
Stop talking to cats,
Talks to human, socialize a bit,
Go and met someone, falling love freely,
Have a life"
Ya tuhan,
I almost cried when she said that.
Aku sedar aku sendiri.
Aku sedar dia risaukan aku.
Maaf kak,
Hati ini mati.
Hati ini beku.
Hati ini tiada rasa lagi.
Mungkin semua perlukan masa.

Kak sri,
Kita anggap akak macam kakak sendiri.
Terima kasih,
Please don't worry about me.
I'm always the strongest girl among all.
Hahaha ;)
Semoga soulmate saya masih bernafas,
And he somewhere in this old world.
Me and him will meet some perfect day.
Inshallah :)

No comments:

Post a Comment

Excited

Hello. It's February huh? i wont say it's fast or slow cause i felt my time kinda freeze. The only thing that makes me realize that ...